Saturday, August 6, 2011

rindu semakin mendalam~~

aku rindukan saat yg mana selalunya kalu bulan puasa je.pagi2 mesti mak akan kejut aku,
 'adik bangun nak dekat imsak dah nih', 
time makan pagi dengan muka toya aku mak tetap melayannya,
 ' nak makan apa adik? nak minum air teh nih', 
selalunya makanan mak la penyebab aku tetap bangon walopon mataku time tuh agak minta tuk ditutup je..sbb mkanan masakan mak la aku gagahkan gak,,oleh sbb family aku agak ramai so kalu bgon sahur tuh meriah sgt..lagi2 kalu kakak aku yg dh kawin dok umah aku gak..selesai sahur je mesti mak kata
 'makan kurma dh ke adik?, niat sok nk posa stg lupa lak'
aku turuti je smua tuh dgn sng hati...pas tuh kalu aku mcm nk tido cpt2 mak kejut aku, 
'adik bek p smbhyang dlu pas tuh nk tido smpai buka posa pn leh'
..menjelang ptg lak..time nk berbuka tuh mak mesti tnya,
' adik nk makan apa rni?kuih nk buat ke x?' 
selalunya aku la org yg membikinkan kuih,..tp skrg dh aku kt sni means mak pn cm mls dh nk wat kuih..smua pn just beli kt bazar..ha ckp sal bazar nih..teptiap ptg aku la yg menemai ayah aku nk ke bazar sbbnya~kalu ayah aku gy srng dia akan beli bnyk btol makanan so mak aku kata
 'adik p ikut nuh stg beli bnyk sgt maknan'
 so aku pn ikut la..padahal aku p pn beli makanan cm bnyk jugak aku tgk..aku suka skali jalan2 dkt bazar nih ngn ayah aku..best2..haha...ha time berbuka lak..ni la saat aku pling rindukan iaitu berbuka bersama keluarga yg mana ada stu hari yg kami akan kumpul semua sekali n bermaksud 6 adik beradik aku la..umah aku mmg akan riuh dh...x terbayang kan keriuhan itu disini..hehe....ape pn aku rindu sgt smuanya ketika bulan ramadhan dirumah..tahun nih aku balik umah dh la agak lewat..26 nnti..cm x bes je..ngn bazar pn time tuh dh kurng org jual.x feel btol...pape pn..cpt la 26 nih tiba..aku rindukan betol2 saat berbuka puasa ngn familyku ESPECIALLY makku...


p/s : RINDUNYE...kenangan mengimbau agak memeritkan...:'(

No comments:

Post a Comment