Friday, September 30, 2011

Berjalan-jalan Melihat Alam~

ASSALAMUALAIKUM 
semua..

first skali tgk tajuk uh..simple sgt kn?kali nih la aku x guna langsung formula ayah tuk wat tajuk..
yg mna kata ayah kalu nk wat tajuk jangan wat tajuk yg org mudah faham tp yg org x kn faham...ya aku tlah wat cm len akhirnya.(woi pa yg hg mengarut nih?)...eh maaf3..jap la..kena ada intro dlu...
nk mula dh la nih..akhirnya setelah sekian lama aku x kuaq..(padahal seminggu ja pn).. aku telah kuaq bejalan-jalan rni dan yg ptg akhirnya dapat kuaq dri umah..yeayyy!!...mula2 aku malas dh nk kuaq..pas uh cait ajak..aku pn pk cm x dak keja kan?
so ikut ja la dia..xtaw gy nk p mna...sdgrnya cm nkp PENANG~jeng3..
nk gtau la nih pa yg aku dah wat semua la..bca keyh..

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

11.00 a.m ~
 kuaq dri umah kami xtaw p mna so tros p TESCO kat Batu Feringghi tu..
cadang mulanya nk makan kat Subaidah tp tutup kn hari Jumaat rni..
dh alang2 otw so p je la tros kt Tesco Batu Feringghi..
dah tu sampai2 p makan dlu..kak anis makan Nasi Kandaq...
cait Mcd Mcchicken..then aku lak makan Mee Sizzling ngn air Limau Ais ja..
hmm gmbaq x dak la sbb enset aku x bawa td x dak bateri..
so amik gmbaq dri tenet je la ek.(pown boleyh)..hehehe..
ada la dalam smpai kol 4 gak kami dok sna..




4.15 p.m
kuaq ja dri Tesco..cadang nak p melawat toy musem dkt2 situ lak..
pelik..xpnh2 cait nk p tmpt cm tuh..dh ade peluang jgn sesekali dipersia..
dh smgt2 nih..tgk2 x buka gy lak...depa ngah wat maintainence lak...kata koi 5.30 bru bukak..
mmg x la kami nk p sna balik kn semata 
nk tgk muzeum uh..tkot gak sbnrnya aku nk msuk..
dh la semua ptong kt sna bsq2 belaka..
sekali idop mmpos..hehe
mcm2 ptong ada...barbie..mulan..wall e...err~
ha cmna aku taw??nih hasil tgk dri pamplet dia bg ja..
konklusinya x msuk pn..so kami nek keta gy...
crik tmpt len lak..








4.40 p.m
kami pergi mna ek??(tetiba sleng KL)
telah berkunjung ke....Padang Kota Lama lak!!!..
niat sbenar nk jalan tepi pantai.tp time tuh.
perghh..panas gila bai..so x jadi...
dh 2 cait ajak pekena mee goreng ngan smbal sotong..
aku pesan ais kacang lak..
mmg kena n terbaek la tuh dinikmati di tengah kepanasan itu..:)..(ceh..poyos gila ayat).. 
dh hbis makan..syfiq nk p men kat taman permainan lak
..aku pn pa gy?alang2 teman.sooo...tumpang sekaki la.
dh alang2 gak bosan 2 kn?aku tgk2 gak sekeliling..
tp sangat melayan perasaan kowt dh angin lak sepoi2 bahasa time 2....hehe..
















(AWAT PANJANG SGT NIH?) hala2..nk hbih dh la nih..sbq sat..ok pas tuh kami cadang nk balik tros la sbb smua pn dh pnt sgt2 dah..so otw balik..aku dok tgk kt jmbtn..cm jem ja..last2 btoi.jem gila kowt atas jmbatan..abg aku x nak bawa kalu jem..so nk taw kami p na lak??tros la p QUENSBAY!..haaahah..jalan cm pa gy kn rni??mmg pnt ah..kt QB kami dok kt foODcourt ja..sbb smua dh pnt..dlam kol 10.00 bru kami gerak balik..nasib jalan x jem dah..ALHAMDULILLAH smpai umah ngn selamat.hehe..^^..pape pn thanks kat cait n kak anis taw sbb blnja gue..hehe..

nota tambahan : jalan2 kt smua tmpt uh tetiba teringat kat GGL.perghh rindu teramat laaa..hehe

No comments:

Post a Comment