Tuesday, August 30, 2011

Dah Raya~~

ya hari nih dh masuk hari kedua raya..alhamdulillah aku masih lagi diberi kesempatan untuk meraikan hari yang mulia ini bersama keluarga tersayang..so disini aku nk ceritakan serba sedikit apa yg berlaku semasa hari raya yang pertama iaitu semalam~~lets check it out,,,

pagi2 lagi aku smgt nih bgun awal..cm nk bshur lak..ye la..mak aku suh iron alas meja...buat je la...iron2..siap pasang semua dh..then aku pn p la iron baju raya aku lak..haa baju raya aku agak kelasss thn nih sbb pakai kebaya ye *agak perasan disitu..x pnh2 kowt..hehe...dh tu aku mndi semua..siap2...haa dh siap...pagi nih x taw nk p mna gy...pas smayang tuh kak yah a.k.a jiran slbh umah aku mai..kami pn layan la depa dgn smgtnya maklumlah first visitor..dh tu selepas je dari tuh..bboommm..org ramai2 berpusu dtg ke rumah aku..haha..*dok gebang konon..kira ramai la mcm x putus2 kowt org.ps sorng..sorng len lak..cm tu la mksud aku...dlm tgh hari tuh..kak anis n cait nk balik perlis dh...perghh anak dia syafiq nangis gila terok x mo balik..again!!..aku la yg kena pujuk..adoii...pas tu msuk dlm umah cm pnt ja rsa..aku baring la..


bring2 terlena lak..bgon dlm kol 3 cm tuh...bri ingt yg lina ajak p raya umag GGL..dlm ati mls dh..tp sbb lama x jmpa depa so p la juga...mula p umah leha, dh tu p umah tie..tu je la sempat sbb aku nk kena balik dh pas tuh...mak aku semua p umah cik aku...aku pn p la...smpai2 tros makan bihun sup..sdp kowt..bihun cik aku tuh..ada peristiwa lawak gak..keluarga cik aku mmg selalu pakai baju sama pn time raya..smlam ada bdk2 mai raya..dari jauh pak cik aku kata dh..'tu bdk2 mai raya tu baju mcm sma dgn hmpa ja'..kami semua pn tgk la...tgk2..baju bdk2 sebiji dengan keluarga pakcik aku...apa lagi..semua dok gelak la..dh tu sarah kata..'selamat kembali ke keluarga'..cm poyos ja..tp lawak la..ehehe..balik dri tu pnt dh..smpai2 umah ja..aku mndi...ha sblom tlupa aku x blik pn kmpng aku..sbbnya wan aku dua2 belah dh meninggal so xde spe pn kat umah kampung tuh..tp japgy lak nk gy umah cik aku balik sbb dia wat makan2...n malam nih lak nk p umah wan belah pak aku..depa wat BBQ..time nih je la kalu nk jmpa semua pn..keluarga aku ngn cik aku mmg rapat pn..aku ngan anak2 cik aku ja pling leh kamcing pn..kalu spupu len besa2 ja..k la..tuk kali lain lak...da...n Selamat Hari Raya serta Selamat Hari Merdeka keyh...tgk la gmbr2 yg sempat aku tgkp nih..


dgn syafiq

ngn adik syafiq..safia umaira

beraya kt umah ip nih..GGL sangat..hehe

red dok wat comey

ngn tiee~

ajat jiran sblah umah..

last2 g skali.gmbar gue..hehe

p/s : sentap bila org kata..asyik baju ijau je..smgt kesatria sgt..ishh..biarlaa..warna kgmaran sye la..kui3..hehe

No comments:

Post a Comment