Tuesday, May 24, 2011

PERCUTIAN YANG TIDAK DIJANGKA...

ASSALAMUALIKUM semua~!!!(muka bangga sebab follower dah bertambah ke 20 lebih)...alaaa bru 20 lebih..org 700 lebih x heran pn...(kata salah sorang follower itu)...pape pn thanks sbb follow ...hmm kali nih punya pos pula pasal percutian ritu...kami sekeluarga dengan 4 orang ahli iaitu emak, ayah, aku n sarah..mula2 cm x jadi..kami ingat just p kenduri..tp mak aku la kata..dh alang2 mai perlis bek p langkawi tros..so terjadi la sebagaimana yang dirancang itu..ok aku akan ceritakan dari mula smpai habis..kami kat sne selama 3 hari iaitu 7,8, n 9 April bersamaan Sabtu, Ahad, n Isnin.




SABTU
  • sampai sne dalam pagi gak..kol 11 cm tu..dh awal g..so kami p la umah kak anis sbb dapt gak jmpa syafiq (anak sedara aku la). p sembang-sembang semua dah tu kol 12 kami pn gerak p umah kenduri. makan la tunggu gy..PERGHH!!MAKANAN DIE HEBAT GILE LA..maklumlah datuk..ada udang, daging, ayam, pencuci mulut, dh cm hotel dh..ok hbis2 makan semua kami pn bertolak ke destinasi yg ingin dituju iaitu~~LANGKAWII..feri kami kol 2.30p.m. elok2 la smpai tu..dh tu smpailahh kami di JETI KUAH. sampai sana tros pak cik syukri (kawan mak aku yg dok langkawi) amik kmi then hntar kat HOTEL BAY VIEW..keta semua dh siap dh kat hotel tuh..kami relaks2 la kat hotel smpai ptg.ptg tu kuaq lak p mkn.kt kedai mana ntah.ok pesan la..pas tuh tunggu pnya lama..mai 2 makanan ja iaitu mak aku n sarah. aku ngn ayah x dpt gy.igt lmbt skit la..last2 bru kami taw depa lupakan makanan kami.tensyen giler.dh tu mls sgt.x jdi tros kami makan.blahh tros..bongok pnya kedai (sory feel skit.hehe)dh tu last2 aku p beli makan dekat pasar malam dekat hotel aku..gy puass..hehe..makan smbil tgk AF..owhh AZRII..haaha


AHAD
  • pagi nih kami bangun cam biasa la..bangun2 mak aku p makan bawah dulu.hotel la katakan. aku n sarah makan murtabak semalam ngan ayam. nikmat gak tuh.hehe..ok pas siap semua.kami pn memulakan perjalanan kami.  first x taw p mana.so buka la peta. sapa gy?aku la pembacanya. terer gak aku nasib x sesat.hehe..x bnyk tmpat. kami p kabel car.lawak gak la. mak aku takot. so diam ja semua dalam tuh.hehe.nih kali kedua aku dh naik benda alah tu so x teruja sgt pn. ok dh tu kami g kolam air panas lak. biasa ja.rendam2 kaki. beli souviner.murah gila..rm1.00 je stiap 1.murah kan?hehe.ok. pas tu  crik makan. makan kat kedai biasa2 ja..kedai kampung..tp sedap la makanan dia.terbaekk..hehe..ok pas dah habis smua tiba la masa yang ditunggu-tunggui iaitu membeli coklat,.kami p dekat HAJI ISMAIL GROUP...aku beli cm nak gila...bnyak nak mampos..biasa la ada duit,..hehe...ok dh hbis beli smua balik bilik cm biasa..ha malam tu aku makan KFC...dlm blik hotel gy..hehe


ISNIN
  • ya rini lah hari last ye..aku bangon awal sbb rni turn aku lak p makan..hmm..makanan dia x yah dikatanlah..memang tebrbaek..setiap stesyen aku p dari berat, ringan n desert...hbis makan tuh kami siap2 smua then p balik kedai tuh sbb mak aku nk beli skit gy coklat..dh selesai semuanya kami p jeti..masa tuk pulang...ok..happy la gak..lama gila aku dh pergi bercutti,....smpai2...perjalanan kami cm besa..balik ngn aman sehinggalah aku tertido..lupa nak cita..keta aku plak skrg nih ngah rosak CLUCH dia hbis..taw apa yg jadi?jaga2jaga ja mak aku berenti tepi bhighway..aku tnya la napa?rupanya keta aku mmg dh x leh nak gerak dh..gila kan?xtaw dh..pas tuh kelam kabut gak la..sarah kol plus..mak aku kol proton..last2 apa jalan penyelesaian kami?akhirnya kami ditarik menggunakan KERETA TARIKKK,..gile ahh..mmg x pnh dibuat org..ngn aku2 skali dok dlm keta tolak tu..lawak gk..jalan tepi lori ja lori tgk kmi..rsa cm dh naik keta berhias yg tinggi tuh..haha..pape pn ok la kami selamat smpai kat proton juru tuh..smpai sna abg n kak yie pnya keluarga mai amik kami...dh semua pn dlam lapaq kan?pas tuh kami p makan mee ketam kat JURU..terbaek la esp di saat genting cm tuh..ehemm..aku la blnja..hehe...tertunai gak niat aku nk blnja family aku...dh tu smpai2 umah..angkat semua brg...pas mandi semua..apa gy..lakukanlah aktivit yg dah agak lama x dbuat..iaitu mengonlinekan diri..lama gak la aku on9...dalam kol 4 tuh bru aku tido balik..pape pn percutian nih terbaekk la..bagi aku..sbb berjaya gak berjalan ngn lancar setelah lama merancang...thanks semua sbb baca...jmpaa again...


p/s : rni kena tido awal skit sbb sok nk kuaq jmpa geng ggl n p skolah amik sjil spm..choww..ha sory mls lak nk upload gmbar..nih smua sbb penangan TULISAN BIRU kat fb tu la..aku dh jadi cm bz n addicted gila..bnyak kali dh ulang ayat nih..hehe..bnyk tulisan ye..mianhaeyoo..niteee<3




No comments:

Post a Comment